Leerlingenraad
Voorstelling leerlingenraad
4de leerjaar: Mila en Emma (reserve Seppe)
5de leerjaar: Wout en Ellie (reserve Imke)
6de leerjaar: Arne en Jovy (reserve Leander )
Er werd van elke klas een reserve leerling aangeduid. Als een lid van de klas niet aanwezig kan zijn, komt de reserve persoon dan naar de vergadering.
Er is een ideeënbrievenbus. Daarin kunnen ideeën gepost worden door de kinderen. Ook de kleuters kunnen voorstellen posten onder begeleiding van de juf.
1 keer per maand komt de leerlingraad samen. De brievenbus wordt dan geledigd.
De ideeën worden dan bekeken en de voorstellen uitgewerkt.
Doelen
• Leerlingen hebben een eigen stem binnen de schoolorganisatie, zodat ze weten dat ze meetellen
• Ze maken spelenderwijs kennis met democratische beginselen
• Betrokkenheid met school van leerlingen bevorderen
• Verantwoordelijkheid voor schoolse zaken bevorderen
• De leerlingen een beter inzicht in de organisatie van de school bijbrengen
• Kwaliteit van de schoolorganisatie bevorderen
• De leerlingen laten ondervinden wat realistisch en haalbaar is
• Bevorderen van actief burgerschap.
• Het stimuleren van een gemeenschapsgevoel
• Vanuit verschillende visies tot een besluit kunnen komen.
Acties
Oog voor … het goede doel (kiezen van goed doel van Sober Maal, opruimactie in de week van de lenteschoonmaak)
Oog voor.... sport en spel (inspraak keuze nieuw speeltoestel en aankoop speelmateriaal speelplaats)
Oog voor... omgang met elkaar ( Warme William)
